فهرست مطالب:

ساعت هوشمند Amazfit GTS از طراحی مشابه اپل واچ بهره می‌برد و در بین جوانان از محبوبیت بالایی برخوردرا است. در صورتی که به تازگی این ساعت هوشمند را تهیه کرده‌اید و با مشکلاتی مانند روشن نشدن، عدم اتصال یا شارژ نشدن مواجه شده‌اید، با استفاده از این مطلب می‌توانید روش‌های رفع مشکل ساعت هوشمند Amazfit GTS را مشاهده کنید.

روشن نشدن Amazfit GTS

1) بررسی کنید که باتری Amazfit GTS به اندازه کافی شارژ داشته باشد. بدین منظور می‌توانید 15 دقیقه ساعت را به شارژر متصل کنید و پس از آن مجددا ساعت را روشن کنید.

2) در صورتی که هنگام اتصال ساعت به شارژر، آیکون شارژ شدن باتری را مشاهده کردید و با این حال، با فشردن طولانی مدت دکمه پاور باز هم ساعت روشن نشد، احتمالا مشکل جدی‌تری وجود دارد.

3) در صورتی که آیکون شارژ شدن را در نمایشگر ساعت مشاهده نکردید، ساعت امکان روشن شدن نخواهد داشت. احتمالا در چنین شرایطی ساعت یا باتری آن دارای نقص است.

عدم اتصال Amazfit GTS

1) سطح شارژ باتری را بررسی کنید، اگر باتری به اندازه کافی شارژ نداشته باشد نمی‌تواند ساعت را به گوشی هوشمندتان متصل کنید. برای بررسی این موضوع می‌توانید 10 دقیقه ساعت را تحت شارژ قرار دهید و مجددا تلاش کنید.

2) اپلیکیشن Amazfit را به صورت اجباری ببندید (Force Close) و مجددا باز کنید.

3) بلوتوث گوشی خود را یک بار خاموش و مجددا روشن کنید.

4) گوشی هوشمندتان را یک بار ریستارت کنید.

5) هنگام اتصال ساعت به گوشی، سایر دستگاه‌های بلوتوثی را از نزدیکی گوشی خارج کنید و مجددا تلاش کنید.

کاربران اندروید می‌توانند کش بلوتوث و اطلاعات ذخیره شده مربوط به اتصالات قبلی را پاک کنند. بدین منظور کافیست به بخش تنظیمات (Settings) رفته و سپس مسیر زیر را دنبال کنید:

Application Management >More Application >All-Bluetooth Shared >Clear Data

کاربران iOS نیز می‌توانند به بخش تنظیمات گوشی و سپس تنظیمات بلوتوث رفته و از لیست دستگاه‌های متصل یا قبلا متصل شده، ساعت (Amazfit GTS) را حذف کنند. بدین منظور کافیست بر روی آیکون کناری ساعت لمس کرده و سپس گزینه Forget This Device را انتخاب کنید.

اگر هنوز هم با اتصال ساعت به گوشی خود مشکل دارید، می‌توانید برای اطمینان بیشتر این کار را بر روی یک گوشی هوشمند اندرویدی یا آیفون دیگر تست کنید.

نکته: در صورتی که ساعت را قبلا به گوشی هوشمند دیگری هم متصل کرده‌اید، هنگام اتصال ساعت به گوشی فعلی، باید آن را در دسترس دور نگه دارید یا بلوتوث آن را خاموش کرده باشید. 

شارژ نشدن Amazfit GTS

1) بررسی کنید که مشکل از پورت USB، آداپتور شارژ، پریز برق یا شارژر نباشد. پیشنهاد می‌شود یک بار ساعت را با استفاده از کامپیوتر یا لپ‌تاپتان هم شارژ کنید. البته در صورتی که شارژر گوشی شما از ولتاژ ورودی DC و جریان ورودی به ترتیب 5 ولت و 500 میلی آمپر برخوردار باشد، امکان استفاده از آن را هم دارید.

2) بررسی کنید که پین‌های فلزی قسمت پشتی ساعت یا پین‌های پایه شارژ کثیف نباشند. در صورتی که گرد و غبار، مو، پرز فرش یا هر گونه موانع فیزیکی دیگری در این قسمت‌ها وجود داشت می‌توانید با استفاده از یک پارچه نخی و با کمی الکل آنها را تمیز کنید. پیش از اینکه ساعت را به شارژر متصل کنید حتما سطح این پین‌ها را به طور کامل با یک پارچه نخی و مناسب خشک کنید.