این احتمال وجود دارد که مشتری از اینکه اینترنتی خرید می کند نگران باشد که آیا همان چیزی که سفارش داده است به دستش خواهد رسید یا خیر. اگر کالای مدنظر همان کالایی بود که درخواست کرده بود ولی ایراد فنی و یا ظاهری داشت مشتری باید چکار کند؟ همچنان هستند کسانی که به همین دلایل از خرید اینترنتی امتناع می کنند و ترجیح می دهند از وقت خود هزینه کنند و یا حتی با قیمت بالاتر از خرید حضوری در بازارهای فیزیکی استفاده کنند. اما به شما پیشنهاد می کنیم شرایط بازگشت کالا شیائومی استور را در زیر بخوانید و اگر مورد قبول شما بود و اطمینان خاطر برای شما مهیا شد خرید اینترنتی خود را ثبت کنید.
توضیحات بازگشت کالا با توجه به نوع گارانتی
- ضمانت اصالت کالا
برخی از محصولات در فروشگاه شیائومی استور با ضمانت اصالت کالا به فروش می رسد. این محصولات در هنگام تحویل به مشتری لازم است نهایتا تا 24 ساعت سالم بودن و اصالت آن توسط خریدار چک شود و در صورت عدم تایید، بلافاصله از طریق صفحه تماس با ما اطلاع دهند و روش های تلفنی و یا ایمیل قابل پیگیری نمی باشد و اعتباری ندارد بنابراین پس از گذشت 24 ساعت دیگر امکان بازگشت کالا وجود ندارد. البته برای سفارشاتی که توسط پست ارسال می شوند تا پایان ساعت کاری همان روزی که مامور پست تحویل داده است مشتری می تواند بوسیله ارسال ایمیل به cs@xiaomistore.ir و یا در صفحه تماس با ما داخل فروشگاه درخواست خود را اطلاع دهد. بنابراین خارج از زمان مشخص شده و یا عدم ارسال ایمیل دیگر شیائومی استور هیچ مسئولیتی ندارد.
ضمانت تعویض 7 روزه
تمامی محصولاتی که دارای ضمانت تعویض 7 روزه هستند از زمان تحویل سفارش به مشتری به مدت ۷ روز مشتری می تواند درخواست بازگشت کالا بدهد که البته باید طبق شرایط بازگشت کالا که در زیر نوشته شده است اینکار انجام شود.
چه مواردی شامل ضمانت 7 روزه تعویض می شود
– وجود مغایرت کالا با سفارش ثبت شده در فروشگاه
– بنا به هر دلیلی مشتری از خرید خود منصرف شده باشد
چه شرایطی لازم است تا سفارش تعویض گردد
– لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات تا پایان ۷ روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
– استفاده از این سرویس بازگشت کالا تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود بازگردانده شود.
– برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت تعویض را از بین خواهد برد.
– موارد ظاهری (شکستگی، خط و خش ، ضربه به بدنه کالا و قطعات تزئینی) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود باعث لغو ضمانت تعویض می شود.
– اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد و بسته بندی کالا هیچ تغییری نکرده باشد.
– عکس محصولات و یا مشخصات فنی درج شده در شیائومی استور جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب سایت شرکت سازنده است.
– در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بستهبندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
– در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
– آسیب یا ایراد فیزیکی در زمان حمل کالا باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش از طریق فرم صفحه تماس با ما اطلاع داده شود.
– انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق میگیرد که باز نشده باشد، هیچگونه دخل و تصرف، باز کردن بستهبندی اولیه، پلمب، برچسبها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.
– اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود، حداکثر تا ۷ روز، باید انصراف خود را به واحد خدمات پس از فروش اطلاع دهد.
– در صورت انصراف از خرید، هزینه ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود.
اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد.
– آسیب دیدگی باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش اطلاع داده شود.
– با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکتهای حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و شیائومی استور تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران میکند.
– لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
– کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور به خدمات پس از فروش ارسال شود.
– در صورتی که آسیب، در لحظه قابل مشاهده باشد، مشتری میتواند از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد بازگردانده شود.
توجه:
پس از بررسی کالا های مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال میشود. در صورت استنکاف مشتری از تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالای مزبور به مدت یک ماه بصورت امانت نزد شیائومی استور در واحد خدمات پس از فروش باقی میماند و با انقضای این مهلت شیائومی استور در قبال کالا و زیانهای وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچگونه مسوولیتی نخواهد داشت.
کالا را چطور ارسال کنید؟
– لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش تماس بگیرید.
– از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش شیائومی استور جداً، خودداری کنید.
– برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به خوبی بستهبندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند کابل، ریموت، باطری، دفترچه راهنما، کارت گارانتی، کارت بیمه، بند و قطعات بسته بندی به همراه کالای اصلی ارسال شود.
– برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانهای بنویسید.)
-درصورت ارسال با پست پیشتاز، عکس و تصویری از رسید پستی تهیه و به آدرس cs@xiaomistore.ir ایمیل کنید.
– اگر کالا هدیه بوده و فاکتور به درخواست خریدار، همراه سفارش ارسال نشده باشد، از پیش فاکتور ایمیل شده، پرینت بگیرید یا اینکه کد سفارش و مشخصات خرید خود را روی کاغذ جداگانهای بنویسید.
– در صورتی که ساکن سایر شهرها هستید، برای بازگرداندن کالا از پست پیشتاز استفاده کنید. لازم به ذکر است که هزینههای بازگرداندن کالا به غیر از پست پیشتاز به عهده مشتری است و شرکت تعهدی در قبال این هزینهها ندارد. ولی هزینه پست پیشتاز با ارائه فاکتور و قبض شرکت پست بر اساس تعرفههای شرکت پست و طبق قوانین و دستورالعملهای شرکت، پس از تایید خدمات پس از فروش به حساب مشتری واریز میشود.
– از آنجا که واریز هزینه ارسال، منوط به دریافت رسید پستی است، برای اطمینان عکس و تصویری از رسید تهیه و آن را به آدرس cs@xiaomistore.ir ایمیل کنید.
– اگر ساکن تهران هستید، برای هماهنگی ارسال پیک برای تحویل گرفتن کالا، با شیائومی استور تماس بگیرید.
– از نوشتن آدرس روی جعبه یا کارتن اصلی کالا، جداً خودداری کنید و در صورت لزوم ، جعبه اصلی محصول را درون کارتن دیگری گذاشته، آن را ارسال کنید.
– بسته خود را به آدرس زیر ارسال کنید : شهر تهران، خیابان جمهوری، پس از پل حافظ، نبش خیابان سی تیر، مجتمع تجاری فرقانی، طبقه اول واحد 16
هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟
– اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش شیائومی استور برسد، هزینههای ارسال به عهده شیائومی استور است.
– برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا برای شیائومی استور ارسال شود که می توانید تصویری از رسید تهیه و به آدرس info@xiaomistore.ir ایمیل شود.
– در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان شیائومی استور، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.