فهرست مطالب:

شرکت زِپ هلث(Zepp Health که پیش از این با نام هوآمی شناخته می‌شد)، اکنون به دنبال گسترش هرچه بیشتر سبد دستگاه‌های هوشمند پوشیدنی خود در خاک ایالات متحده می‌باشد و مایک یونگ(Mike Yeung) مدیر اجرایی این شرکت در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود اظهار نظرهای جالبی در رابطه با دستگاه‌های پوشیدنی داشته است.

تمرکز اصلی این شرکت ساخت ساعت‌های هوشمند با قابلیت ثبت نوار قلب داخلی(ECG) و پایش فشار خون با استفاده از یک الگوریتم اختصاصی می‌باشد. به گفته‌ی آقای یونگ شرکت زپ هلث در حال همکاری با شرکت تولید کننده‌ی دستگاه‌های پزشکی آلیوکور(AliveCor) است تا فناوری ثبت نوار قلب را به ساعت‌های هوشمند خود اضافه کند. علاوه بر این گفته شده که محصولات این شرکت اکنون در مرحله‌ی دریافت گواهینامه‌ی تایید صلاحیت از سازمان غذا و دارو آمریکا(FDA) هستند.

مایک یونگ در بخشی از صحبت‌های خود اعلام نموده که «ما در حال همکاری با سازمان غذا و دارو ایالات متحده هستیم و بر روی فناوری‌هایی مثل ثبت نوار قلب و اندازه‌گیری فشار خون کار می‌کنیم. درحالیکه ما به دنبال دریافت تاییدیه‌ی پزشکی الگوریتم اختصاصی خود از سازمان FDA می‌باشیم، با شرکت تولیدکننده‌ی سخت‌افزارهای پزشکی آلیوکور نیز یک همکاری نزدیک را آغاز کرده‌ایم».

علاوه بر این صحبت‌ها، آقای یونگ جزئیات مربوط به همکاری احتمالی زِپ هلث با پلت‌فرم اسپاتیفای(Spotify) در راستای کمک به ایجاد یک نرم‌افزار مستقل برای دستگاه‌های بعدی ساخت شرکت زپ هلث را فاش کرد. 

هدف از همکاری این دو شرکت افزایش سطح تبلیغات و علاقه‌ی کاربران آمریکایی به استفاده از دستگاه‌های هوشمند پوشیدنی است. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که بر روی آن تمرکز شده است، انجام تراکنش‌های داخلی به واسطه‌ی ساعت‌های هوشمند می‌باشد.

یکی از اهداف بلند پروازانه‌ی زپ هلث افزودن ویژگی اندازه‌گیری سطح گلوکز خون و همچنین بهبود الگوریتم تشخیص بیماری کووید۱۹ است، زیرا این شرکت قصد دارد در بازار سخت‌افزارهای پوشیدنی هوشمند با شرکت‌های بزرگی همچون اپل، فیت‌بیت و سامسونگ رقابت کند.