اوایل روز گذشته ۱۱ام می ۲۰۲۱ بود که شرکت شیائومی اعلام کرد که پلتفرم خبری کانتار(Kantar) با همکاری گوگل قرار است در هفتهی جاری ۵۰ برند مطرح چینی در جهان را رتبهبندی و اعلام کنند.
در پست منتشر شده توسط حساب رسمی شرکت شیائومی در پلتفرم ویبو توضیح داده شده که این شرکت امسال توانسته جایگاه چهارم لیست برترین برندهای جهان را از آن خود کند. این درحالیست که شرکتهای علیبابا(Alibaba)، بایت دنس(ByteDance) و هوآوی(Huawei) به ترتیب سه جایگاه نخست این لیست را تصاحب کرده و مهمترین برندهای چین در سال ۲۰۲۱ به شمار میآیند.
شیائومی در ادامه با انتشار تصویری از دستاوردهای خود طی یک سال گذشته توضیح داد که برندهای مطرح چینی علیرغم گسترش بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان که باعث تخریب اقتصاد برخی کشورها گردید، باز هم توانستند به رشد و موفقیت خود ادامه داده و حتی سودآوری خود را افزایش دهند. علاوه بر این شیائومی از تمام کارمندان و مشتریان خود از سراسر جهان برای رسیدن به این موفقیت چشمگیر تشکر کرد.
شرکت شیائومی به عنوان یک برند تولیدکنندهی محصولات الکترونیکی چینی همچنین افزود که قصد دارد همچنان روند ایجاد تجربههای تکنولوژیک بهتر را ادامه داده و این تجربهی کاربری بهبود یافته را در اختیار مصرفکنندگان جهانی خود قرار دهد.
این موفقیت شیائومی درحالیست که نام این شرکت چندی قبل در لیست برترین برندهای خبرگزاری اقتصاد فورچون(Fortune) و در زیرگروه شرکتهای فعال در حوزهی اینترنت و خردهفروشی قرار گرفت. در این لیست که ۵۰۰ برند مطرح سراسر جهان به مقابله با یکدیگر میپردازند، شیائومی توانسته در مقابل نامهای بزرگی همچون آمازون، آلفابت، فیسبوک، تنسنت و علیبابا قد علم کند.
نکتهی قابل توجه در رابطه با شیائومی این است که علیرغم فراگیری بیماری کرونا در جهان و تخریب بازارهای مالی و اقتصادی، تجزیه و تحلیل وضعیت این شرکت نشان میدهد که استراتژی تجاری قوی در کنار مدل کسب و کار بسیار کارآمد به شیائومی کمک کرده تا موقعیت مالی خود را در سال جاری تقویب کند.
این دستاوردها نه تنها به شیائومی کمک کرده است که در برابر هرگونه تاثیر منفی مشکلات اقتصادی جهان دوام آورد، بلکه این شرکت قادر به ایجاد یک پایهی استراتژیک بلند مدت برای توسعهی آیندهی خود باشد.
دیدگاه خود را بنویسید